Servicii
Servicii generale de mentenanță și reparație pianine, piane de studiu și piane de concert
Pianele și pianinele sunt instrumente muzicale deosebit de sensibile la condițiile de exploatare dar și la cele ambientale de temperatură și umiditate. Astfel, tensiunea și presiunea celor cca. 230 de corzi de oțel exercitate permanent asupra plăcii de rezonanță precum și proprietățile fizice și mecanice ale diverselor materialelor compozite (lemn, fetru, piele, fildeș, plastic, oțel, fontă, cupru, etc.) stau la baza unui proces continuu de modificare a caracteristicilor acustice și mecanice ale instrumentelor chiar și atunci când acestea nu sunt utilizate.
Stabilitatea acordajului, capacitățile mecanice și degradarea în timp sunt condiționate de următorii factori:
- utilizare - CE, CAT și CUM
- particularități constructive
- mentenanță
- condițiile ambientale de temperatură și u miditate
MENTENANȚA PIANELOR ȘI PIANINELOR INCLUDE :
- acordajul
- revizia mecanică
- remedierea defecțiunilor cu caracter inerent apărute între revizii.
ACORDAREA constă în tensionarea coardelor, respectiv ajustarea înălțimii sunetelor în raport cu sunetul LA=440 hz, etalon internațional stabilit de Organizația Internațională de Standardizare (ISO 16). În funcție de circumstanțe, acordajul poate fi făcut și la o frecvență aleatorie a sunetului La (de ex. 442 hz). Sunt două modalități de realizare a acordajului, respectiv varianta facil-economică și varianta profesional-artistică, astfel:
- Acordajul centrat pe fundamentală (varianta ECONOMICA e serviciilor de acordaj). Nedepășind niciodată limita aproximativității dar având avantajul facilității, poate fi realizat cu ajutorul aparate electronice /soft-uri de acordaj de oricine cu puțin exercițiu și ceva abilități manuale. Incovenientul major al acestui tip de acordaj este că sunetul pianelor acordate astfel este caracteristic instrumentelor electrice (fără culoare, fad, lipsit de personalitate).
- Acordajul centrat pe spectrul armonic (varianta PREMIUM a serviciilor de acordaj). Poate fi realizat numai auditiv de către un acordor experimentat dotat cu aptitudini senzoriale auditive speciale. Acest tip de acordaj, particularizat pe caracteristicile acustice specifice instrumentului, îi maximizează capacitățile rezonatoare și îi conferă, prin bogăția și coloristica sonoră specifică, o amprentă sonoră unică.
REVIZIA MECANICĂ este o intervenție tehnică uzuală, indispensabilă întreținerii curente a oricărui pian sau pianine. Include verificarea și reglarea componentelor mecanice, a claviaturii și pedalierului și efectuarea unor reparații inerente, specifice întreținerii instrumentului.
PREȚURI
In Mun. București, prețurile pornesc de la 400 de lei pentru acordajul efectuat la pianele și pianinele acordate periodic (manoperă 60-90 min.).
MODALITĂȚI DEPLATĂ
- Cash
- Card
- Virament trezorerie
Informații și comenzi la telefon și WhatsApp (0722774122) sau prin formularul de contact.
Despre serviciile speciale de mentenanță piane de concert
Fie că este un pian de concert Bechstein, Bösendorfer, Fazioli, Kawai,
Petrof, Steinway sau Yamaha, pregătirea acestuia pentru recital sau concert nu este o sarcină ușoară. Numai un
instrument acordat și verificat mecanic cu minuțiozitate își dezvăluie potențialul artistic și face posibilă materializarea
viziunii interpretative a solistului prin claritatea, justețea și bogăția sonoră dar și prin confortul tactil pe care îl asigură fidelitatea răspunsului mecanic. Dimpotrivă, un instrument acordat grosier va fi neatrăgător atât
pentru solist cât și pentru public. Dacă prezintă imperfecțiuni de natură mecanică, emisia
sonoră este controlată cu dificultate, situație cu adevărat inconfortabilă pentru
pianist. Aceste detalii influențează semnificativ
calitatea actului artistic și relevă, totodată, complexitatea manoperei de mentenanță a pianului de concert. Specificitatea tehnico-artistică a acestei manopere implică îngemănarea criteriilor estetice și a aptitudinilor psiho-senzoriale cu iscusința tehnică în domenii precum fizică-acustică, mecanică, prelucrarea lemnului (ebenistică), metalelor, maselor plastice, etc. Necesarmente, profilul aptitudinal psiho-senzorial și conceptual-motivațional al acordorului care întreține un pian de concert trebuie să includă: sensibilitate senzorială auditivă cu praguri cât mai joase, atenție selectivă, memorie, analiză și reprezentare auditivă, sensibilitate rezonatoare, empatie psihică, intuiție, voință, pasiune, creativitate, răbdare, minuțiozitate și o dorință intrinsecă de cunoaștere, autocunoaștere și autoperfecționare. Apoi, extrem de important, un derivat al ultimelor trei atribute menționate, încredere în sine*.
In practică, proporția acestor "ingrediente" sau absența unora dintre ele din pregătirea, sfera conceptual-motivațională sau profilul aptitudinal al celui care practică această activitate fac diferența dintre diletantism, meserie și artă.
Remarcă: Este esențial pentru pianiști, o condiție sine-qua-non d.p.d.v. formativ, ca (măcar) pianele de concert din dotarea instituțiilor muzicale de referință ale țării să fie întreținute de un tehnician de top, creator de modele/repere de performanță sonoră și mecanică instrumentală la care aceștia să se poată raporta. In caz contrar, reprezentările sonore și tactile precum și raportările lor la instrument sunt deformate prin retroacțiune la deficiențele de mentenanță ale acestuia. Numai așa se pot explica trăirile de uluire și extaz experimentate de pianiștii români atunci când întâlnesc un pian de concert BINE ÎNTREȚINUT printr-o sală de concert de prin alte zone geografice (am menționat și subliniat bine întreținut întrucât instrument excepțional de la sine nu există). Această stare de fapt, pe lângă consecințele imediate evidente asupra calității actului artistic, generează pe termen lung erori de valorizare a instrumentului în general și a mentenanței în particular care se vor propaga ulterior, insidios, în toată activitatea profesională a muzicienilor inclusiv cea pedagogică (mulți dintre ei sunt și cadre didactice)!
Acordarea si revizuirea mecanică a pianului de concert sunt imperios necesare înaintea fiecărui concert sau recital. Condițiile de exploatare (durata și specificul repertorială) și cele ambientale (temperatură și umiditate) modifică acuratețea acordajului după 1-2 ore de utilizare a instrumentului în concert, recital sau repetiție.
Nu uitați !
- Din perspectivă artistică, NU EXISTĂ PIAN EXCEPTIONAL NUMAI DIN FABRICAȚIE, indiferent de brand. Din fabricație, pot exista, în cel mai bun caz, doar instrumente cu caracteristici generale specifice brandului și cu potențial sonor (întotdeauna rezultat al hazardului)! Apoi, conform sensibilității auditive, criteriilor estetice personale și iscusinței tehnice, substanța sonoră "nativă" a instrumentului este modelată și pusă în valoare (sau nu) de tehnicianul care-l întreține.
- Secretul calității și al "longevității" pianelor și pianinelor, indiferent de marcă, este întreținerea;
- Un pian al cărui potențial sonor și mecanic este pus în valoare printr-o întreținere iscusită, riguroasă, constituie premisa formării unor deprinderi auditive și tactile corecte, cultivării plăcerii de a face muzică și dezvoltării imaginației artistice;
- Intervențiile tehnice diletantiste deteriorează instrumentul. Pe de altă parte, nici măcar nu sunt ieftine! Pot fi doar aparent (mai) ieftine! In realitate, acestea sunt întotdeauna scumpe în raport cu chintesența lor... ;
- Sfaturile unor "pricepuți la toate", a unor comercianți sau a unor autointitulați "acordori" vă pot induce în eroare în legătura cu instrumentul potrivit așteptărilor dvs., valoarea și starea lui tehnică;
- Un pian poate avea un potențial artistic unic care să-i augmenteze valoarea materială intrinsecă dar și una sentimentală care, deseori, este foarte importantă pentru proprietar. De aceea, gândiți-vă bine înainte de al achiziționa, înstrăina sau decide cui îl încredințați spre întreținere, reparare sau pentru a fi mutat dintr-o locație în alta!
Copyright © 2019 Mircea Badea. Toate drepturile rezervate